Aviakompanijų taupymo planai ir juokingi, ir pavojingi

Apie skrydžius ir lėktuvus dažniausiai žinome tik tiek, kiek užtenka įsigyti bilietus ir pasinaudoti gauta paslauga. Retas gilinasi į orlaivio modelį, smulkmenas lėktuvo salone ar net maisto patiekimo laiką. Tačiau skrydžių bendrovės net menkiausioms smulkmenoms skiria nemažai dėmesio ir tai padeda joms sutaupyti nemažai lėšų, taip atsiranda ir pigūs skrydžiai.

Viena nedidelė smulkmena, kaip šioks toks delsimas patiekti vakarienę naktinio skrydžio metu, padeda sutaupyti nemažai maisto. Paprasčiausia to priežastis, daug keleivių užmiega, o miegančio niekas nežadina tam, kad patiektų jam maistą. Pabandykite atkreipti dėmesį į tai, jei skrisite vėlai vakare ar naktį.

Dar vienas būdas sumažinti išlaidas ir nesumenkinti keleivių pasitenkinimo – mažinamas ingredientų skaičius patiekaluose. Ko gero garsiausiai nuskambėjo American Airlines taupymo planas, kuomet į salotas buvo nuspręsta dėti viena alyvuoge mažiau – skaičiai iš tiesų nustebino, nes per metus buvo sutaupoma net 40 tūkst. JAV dolerių.

Nenusileidžia ir gerai lietuviams pažįstama pigių skrydžių bendrovė Ryanair, kuri nusprendė sumažinti žurnalo, randamo lėktuvo salone, dydį. Mažesnis žurnalas – mažesni spausdinimo kaštai, o sutaupyti pinigai leidžia ir toliau siūlyti pigius skrydžius neprarandant pelno ar net jį padidinant.

Kiek rizikingesnis taupymo būdas – pustuščiai bakai. Tokiu atveju gerokai sumažinamas lėktuvo svoris, o tai reiškia ir akivaizdžiai mažesnes degalų sąnaudas. Atrodytų puikus sprendimas, tačiau jau ne kartą dėl to lėktuvai turėjo leistis avariniu būdu, tad sukeliamas pavojus keleiviams ir įgulai.

Nelabai seniai nuskambėjo planas mažinti lėktuvų greitį. Ne visiems aiškus tokio poelgio motyvas, tačiau mažesnis greitis padeda mažinti lėktuvo kuro sąnaudas. Užtenka per valandą prailginti kelionę vos 2 minutėmis ir aviakompanija sutaupo nemažai pinigų. Padauginkite tai iš tūkstančių skrydžių per mėnesį ir sutaupyta pinigų suma bus verta ne vieno naujo automobilio ar prabangaus būsto. Dėl šios priežasties pigių skrydžių bendrovės ieško įvairiausių taupymo būdų, kurie įmanomi esant gana griežtoms taisyklėms ir išrankių keleivių norams. Kiekvienas rastas būdas sumažinti skrydžio išlaidas naudingas keleiviams, mat konkuruojančios bendrovės tuomet gali laisviau kovoti mažindamos kainas ir toliau džiaugtis pakankamu pelnu.

Tuo tarpu į verslo klasę ir turtingesnius klientus orientuotos bendrovės suinteresuotos ne taupymu, o tuo, kad jų lėktuvų bilietai būtų geriau parduodami, todėl tokios kompanijos dažnai siūlo viliojančias priemones: ypač erdvius ir patogius lėktuvų salonus, gausų maisto produktų pasirinkimą, įvairias pramogos skrydžių metu (ypač tolimų) ar taikydamos lojalumo programas nuolatiniams keleiviams (nemokami skrydžiai ir pan.)

Dėl viso to, kas minėta, labiausiai išlošia būtent keleiviai. Jie gali mėgautis didesne pigių skrydžių pasiūla, atpigusiais reguliariais skrydžiais ar aukščiausio komforto lygio kelione, net jei ji trunka ir visą dieną. Didelė skrydžių konkurencija tikrai naudinga kiekvienam keliauti mėgstančiam ar dėl kitų priežasčių turinčiam žmogui.